Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Dim, ili „Padaj silo i nepravdo!“

Komentari (54) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 11 novembar 2010 16:06
Milena Matić
Grci su ozbiljni ljudi, a mi smo pogli glave i sakrili kičmu, "ćuti, pusti, samo da smo živi i zdravi", i tako u nedogled, po svim tačkama........
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 11 novembar 2010 16:16
thinking maize
Ili UKRATKO Ana: "NEĆU DA BUDEM ŠVABO U DOTIRANOM FILMU!" Sam sam nepušač, ali po sili biologije (astma), a ne IDEOLOGIJE. U tom smislu PODRŽAVAM SVE PUŠAČE, kao posebnu felu JERETIKA i POBUNjENIKA, ukratko LjUBITELjA i POKLONIKA SLOBODE! Svako Vam dobro!
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 11 novembar 2010 16:35
Branislav Zekic Zeka
APEL PUSACIMA, MUSKIM I ZENSKIM (1)
Dragi moji pusaci, molim vas da ne pusite u liftovima, hodnicima, cekaonicama, skolama, fakultetima, bolnicama, menzama, bioskopima i na radnim mestima jer je duvanski dim uglavnom skodljiv ne samo za vas, sto je vas problem, nego i za nepusace koji se nevoljno nalaze u vasoj blizini. Cigarete sam ostavio, ima vec cetiri meseca, ne zato sto sam osetio da su skodljive za moje zdravlje, a verovatno jesu, nego zato sto ne zelim da bilo ko, a narocito vlast, napravi majmuna od mene. U gradu u kojem, zbog nenarodne srpske vlasti, vec skoro 14 godina zivim, cena jedne paklice cigareta dostigla je 14 (i slovima cetrnaest) dolara. Mogao bih da i pored toga sebi priustim to zadovoljstvo ali necu vama "antipusacko sovinistickoj" gospodi dozvoliti da napravite majmuna od mene! I jos nesto da vam kazem a to je da pusenje nije uvek skodljivo po zivot. Cak sta vise a i dapace! U istom gradu u kome sada zivim, da ne objasnjavam razloge a radilo se o poslu, tri nedelje sam u devet sati sacekivao jednu osobu ispred zgrada bliznakinja Svetskog trgovinskog centra. I gledao jednu te istu skupinu muskih i zenskih faca, pusaca koji su do tri-cetiri minuta pre devet sati u ubrzanom ritmu pusili svoje poslednje jutarnje cigarete pre nego sto su se brzo uputili prema liftovima koji su ih razvozili po spratovima oblakodera do njihovih radnih mesta. Secam se i danas njihovih faca! Sta hocu da vam kazem? Pa to da su onog jutra kada su srusene obe kule odnosno zgrade bliznakinje ovaj teroristicki napad preziveli uglavnom pusaci. Prvi avion je udario u prvu zgradu 17 minuta pre devet.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 11 novembar 2010 16:37
Branislav Zekic Zeka
APEL PUSACIMA, MUSKIM I ZENSKIM (2)
Da, da, secam se njihovih faca! Kamo srece da ih je bilo jos vise. Ustvari hocu da vam kazem da ima mnogo vise po zivot skodljivih stvari nego sto je to duvanski dim! Naprimer da li je po zivot skodljivo to sto su stotine hiljada radnika izgubili posao zbog katastrofalne privatizacije drustvene imovine a koju je ova takozvana demokratska vlast priustila narodu koji ju je izabrao? Jeste! Da li je po zivot skodljivo to sto se naprimer penzioneri i ljudi koji su izgubili radna mesta uglavnom prehranjuju ceprkajuci po kontejnerima ne bi li pronasli koru hleba ili svi oni koji se okupljaju oko kazana ispred takozvanih narodnih kuhinja nebi li sebi i porodici obezbedili bar jedan topli obrok dnevno, bar jednu kutlacu pisljivog pasulja po glavi izgladnog stanovnika. Jeste skodljivo i po zivot i po mentalno zdravlje! Pa hocemo li krivce kazniti na sledecim izborima? Od predsednika drzave, predsednika vlade, ministara (narocito onog), narodnih poslanika pa sve do lokalnih kabadahija, svih onih koji su nam skodljiviji od duvanskog dima. Apelujem na vas pusace jer vas kako kazu ima 33,6% birackog tela. Vi ste jedina snaga koja ovu skodljivu vlast moze da otera na sledecim izborima. I ne samo u Srbiji nego i sirom sveta. Vi ste nam jedina realna nada.
Dragi nasi pusaci, potseticu vas ponovo pred sledece izbore!
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 11 novembar 2010 16:52
brm
Grci se ne bune, ne galame, ne protestuju i ne raspišu se protiv zabrane pušenja, gej parade i ostalih bedastoća, već protiv bitnih stvari...
zakone koji su neprimenljivi jednostavno ne primenjuju...
a Srbi...čekaju na zeleno na pustoj ulici i bune se protiv ove besmislice...a čim se bune znači DA IMAJU NAMERU DA je PRIMENjUJU ma koliko besmilsna bila... a s takvim stavom - nema slobodnih građanina - samo raja
a plate, sindikalna prava, država, ijmovina, računi infostana...tto nije bitno...
e kad počnu da se bune protiv onog protiv čega i Grci - prizanaću tim dosadnim srpskim pušačima da se bune i protiv ovog zakona...
u međuvremenu - kad se nste javili ni za telekiom niste rpidružili ni jednom radničkom protestu - ima da NE PUŠITE NA JAVNIM MESTIMA
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 11 novembar 2010 17:51
Jovo
Prvo,Ana spominje "rusko oslobadjanje"Madjarske,pa moram da dodam da je to bilo Sovjetko oslobadjanje jer Staljin nije bio Rus isto kao i u Srbiji Tito, a politbiro su bili sve sami ne Rusi isto kao u Srbiji,ili na nevaznim mestima kao lutkice.Zato treba razlikovati sta je rusko ,sta srpsko a sta ostalih natrapnika.A sto se tice pusenja ima navika a ima i odvika,isto taj uticaj sa Zapada je nesmanjen i danas i za divno cudo sve neke negativne pojave,ili samo to nas privlaci a pozitivne odbijaju.Zar moramo sve da imitiramo!
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 11 novembar 2010 17:58
Odbrana i poslednji dani
Žali mi se jedan prijatelj iz Pariza da bi najradije da se preseli u sedme zemlje. Tamo gde vlada totalitarizam i diktatura.Samo što dalje od demokratije i njenih zakona.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 11 novembar 2010 18:19
Beli Orao (Askurđel)
Uvek sam voleo više devojke koje ne puše. Ne zato što su one lepše, nego zato što su im poljupci slađi. Zamislite devojku koja je ujutru pojela jabuku ili kašiku meda i neku drugu koja je zapalila najlepšu cigaretu. Tu nema šta da se zamišlja. To mora da se oseti, poručka.

Međutim, ajmo sad malo kontra. Kad sedim sa mojim najboljim drugom iz osnovne škole i dok pijemo vino iz Medveđe sa Kalenića zamislite šta radimo nas dvojica zakletih nepušača. Pušimo Habanu. Malo se šalim kad kažem Habana, ali je istina da pušimo kubanke i šalimo se u fazonu "da li su motane na bedrima Kubanskih ljepotica. Da li ih je avionom Boing 727 doneo onaj legendarni korpulentni pilot Žutić". Naravno naše supruge, nepušači takođe nam se smeju, ali mi uživamo i smejemo se.
Oprostite pušači, ali vi ne znate da uživate u duvanu. Vi ne pušite, vi vučete da se ne ugasi, vi uduvavate, NAMERNO, duvanski dim u autobus. Svaki vaš ulazak u autobus je streljanje sa koga bežite jer cigaretu ne popušite sa uživanjem nego na brzinu nešto pokušavate, ali ne uspevate jer pola cigarete, a i više bacite.

Nego da se vratim na temu. Zašto ovolika hajka ne vuka? Valjda da bi lisica za 20 godina odnela meso. Ko je lisica zaključite sami kad uđete u neki kafić i ne osetite duvanski miris već neki drugi koji vas podseća na nešto, a ne znate šta je to. Pročitao sam neki dan da ta lisica u SAD godišnje pojede oko 140 milijardi $, a njena bela rođaka duplo manje. A sad zamislite smrdljivog vuka koji ima iza sebe industriju i otima im pare.
E ne može to vuče tako, lisice se sada pitaju.
P.S. Moj deda je počeo otprilike da puši kad je imao 50 godina. Sinovi ga "naučili". Pradedovi su bili iz Hamvašovog fazona. I ja ga više volim. Šta činiti? Možda ću baš ZAINAT i ja da krenem. Ipak sumnjam.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 11 novembar 2010 18:22
Zika
Joj sto volim kad pusaci pocnu da pricaju o svom progonu! A jos vise volim kada pocnu da prosipaju orvelijanske prognoze!

A stvar je, zapravo, daleko banalnija.
Gospodo pusaci, vi smrdite. Prosto k'o pasulj. Smrdite. Smrdite uzasno. Smrdite kad pusite, a smrdite na duvan i kad ne pusite. Ja razumem da vi toga niste svesni, jer ste se navikli. Ali mi ostali se nismo navikli, niti imamo razloga da se naviknemo. Mi ostali osetimo smrad cim nam pusac sedne u kola ili udje u stan. Dakle, mi(nas sezdeset posto koji ne pusimo)imamo puno pravo da budemo zasticeni od vas. A vi izvolite smrdite u svojoj kuci, smrdite svojoj deci, smrdite svojim roditeljima. Samo nemojte duvati svoj smrad meni u lice. Vi dakle imate pravo da pusite, a ja imam pravo da ne udisem vas dim, ne samo zato sto je stetan, nego zato sto - pogadjate - smrdi.


Mozete pritom i da pisete samosazaljive tekstove u kojima cete ubedjivati i sebe i druge da ste zrtve progona. I to je u redu. Samo me postedite smrada.
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 11 novembar 2010 18:50
goran
ne razumem Vasu ogorcenost , pristeili ste se zaista svega i svacega da bi ste objasnili sta je estetsko u pusenju cigareta...lepi primeri,ali na filmu ,u stvarnosti to izgleda mnogo drugacije i veoma neprijatno mirise.Takodje sam pusac ,ali zakon podrzavam i mislim da ne treba ici toliko daleko u objasnjavanju istog ,pusenje je lose i deci ne treba davati lose primere ,mi koji pusimo i smrdimo i treba da se krijemo ,bas kao i homoseksualci
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 11 novembar 2010 19:45
ana radmilović
thinking maize - javljam se samo zbog vas. vi ste, kao nepušač, razumeli da se ne radi o zakonu koji će štiti nepušače od zlih pušača nego o ispiranju mozga i ideologiji.
brm - uvek volim vaše komentare ali ne slažem se s vama u sledećem; to što se nisam oglasila glede prodaje telekoma ne oduzima mi pravo da pišem o zakonu o zabrani pušenja na javnim mestima. možda se ne razumem u ekonomiju (ok, mogu da razumem da smo sve rasprodali i otišli dođavola) ali sam čitala belu hamvaša i znam ponešto o evropskim vrednostima u onom starinskom smislu tog pojma. eto, ja mogu da pišem o hamvašu i evropskom filmu (na primer), koga ne zanima - ne mora da čita
ostali napadači na "ljudska prava pušača" - pročitajte tekst još jednom, on ne govori samo o tome. onaj kome smeta ubacivanja orvela u ovu priču - nega pročita i orvela, možda pomogne.
sovjetski oslobodioci mađarske - to je tačno, nisam namerno napisala ruski, bilo je mahinalno i bez pretenzija da se bavim rusima u ovom tekstu.

p.s.

danas sam otktila divan kafić u komšiluku, ne samo da sme da se puši nego ti dobri ljudi čak i prodaju cigarete. ne smem da ih reklamiram, ko zna, možda militantni nepušači organizuju paljenje ovog lepog ostrvceta slobode...
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 11 novembar 2010 20:30
Jasna
Grcima svaka cast!
Daleko su oni osvesteniji od nas u svakom pogledu.
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 11 novembar 2010 21:16
slepi putnik
Volela bih da mi G din Zika odgovori na pitanje koji zadah vise i zlokobnije zaudara, duvana ili mrznje?
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 11 novembar 2010 21:36
Zika
@ slepi putnik
Mislim da bi to ili slicno pitanje trebalo postaviti onima koji su razbijali za vreme gej parade.

Sto se mene tice, uopste ne mrzim pusace, ne razumem ih, ali ih ne mrzim. Na kraju krajeva, svi mi medju prijateljima i clanovima porodice imamo pusace. Dakle, ne mrzim ih, samo imam problem zato sto smrde i sire svoj smrad.

Kad covek bolje razmisli, prosto je neverovatno da je to zlo do sada tolerisano. U svakoj drugoj slicnoj situaciji imamo potpuno drugaciji odnos prema ljudima koji nas uznemiravaju. Kada neko pusta glasnu muziku - smeta nam. Kada neko smrdi na beli luk - smeta nam. Kada neko (da izvinete)ispusta gasove - smeta nam. Kada se neko ne kupa tri nedelje i smrdi na znoj - smeta nam. Kada se neko napije pa smrdi na alkohol - smeta nam. Kada nam sve to smeta, i kad sve to osudjujemo, ne vidim zasto bismo tolerisali da nam neko duva dim u lice.
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 11 novembar 2010 22:04
Dragana Kovačević
Nisam pušač,ali Ana odlično si složila tekst.U siromašnoj Srbiji,sve je manje sitnih zadovoljstava.Očekujem da zabrane i pijenje kafe.To se slaže:cigareta-kafa.
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 11 novembar 2010 22:39
Munze Konza
Pušim poslednjih 20 godina i ni jedan zakon me neće naterati da prestanem. To je moja borba protiv establišmenta. Da, smeta, da, smrdi, da, skupo je - i baš me briga! Ili goji, ili je protivzakonito, štono rekli. Imam para da kupim, pa nek ide život. Kupovao sam ih i u Londonu za 15 maraka po pakli, vala ću i ovde za iste pare.

Ni sam sebi ne bih dozvolio da pušim u kancelariji, a naročito ako je unutra neko ko ne puši, to je valjda standard. Ne bih ni da pričam o školama i bolnicama, naravno. Ali kafići?! Šta je sledeće - ljubav će moći da vode samo oni kojima država dozvoli? Samo oni koji se umivaju i redovno tuširaju? Eh, Staljine, da ustaneš, bio bi ponosan na svoje delo u EU! Svi po komandi, sve po komandi.

Slično kao i pisac teksta, ne mogu da nađem citat, pa parafraziram: "Duvan je jedini način za muškarca da uzdahne, a da se to ne zove uzdahom, i jedini način da pusti suzu, a da se to ne zove plačem", Ivo Andrić.

I još - kad moja deca, žena koju volim ili moji mili kumovi ispuštaju gasove (bez oproštenja) uopšte mi ne smeta, Žiko. Ja obožavam te ljude i baš me briga ako pokatkad i smrduckaju. Tolerancija, zar ne? Valjda vam je taj izraz bliži od "ljudi smo".
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 11 novembar 2010 23:53
rasejanje
Ovde nemci razmišljaju o uvođenju pretplatnih kartica za čisti vazduh n.p. vi odete u neku šumu i kada naiđe kontrola oni pogledaju da li imate preplatnu markicu ili ne! ako nemate plaćate kaznu!U našoj Srbiji odavno ne sme da se diše ali iz sasvim drugih razloga!Kažu da su sada u Srbiji u modi izvinjenja!
Preporuke:
0
0
18 četvrtak, 11 novembar 2010 23:56
hiperborejac
Lep tekst Ana
Tako bih se radovao da ti i ostali niste baš tako emotivni prema duvanu ( pušio sam tridesetak godina "Drinu" bez filtera).Lepo je to opisao Beli orao u onom prvom pasusu
Problem sa tim duvanom je što ubija, zasigurno.
Seti se onih kojih više nema .. a trebali bi nam ovih godina biše od hleba ( Kiš,Pekić,Duško Radović...)
Uzeo nam ih duvan.
Svako ima nepikosnoveno pravo na svoj način življenja...i malo odogovornosti prema bližnjima i prema ljudima koji ga vole.
Nema baš pravo da srlja u smrt.
Ja , još uvek, kad malo posedim sa starim društvom u pola tri noću , palim po neku "Drinu"... perfektna narkomanija taj duvan. I to je sve . Samo ponekad desetak godina posle ostavljanja duvana.
Nemojte imati veštačkih dilema... ako insistirate da iskoristite to pravo iskoristili ste pravo na smrt.
Treba ga proganjati ... previše nas košta.
Života, ne para
Preporuke:
0
0
19 petak, 12 novembar 2010 01:03
TOPOLj
Ja ne mrzim pušače ali mrzim pušenje.Smrad cigarete i alkohola daleko dopire.Pa ako nakon nekog vremena nema prisustva duvanskog dima u prostoriji,osjećam nikotin.Isto tako i izlapjeli alkohol.Osjećam jer sam posvećen sportu.Dan bez sklekova(posebno na jednoj ruci)trčanja od 10 i više kilometara,za mene je propao dan.Znojio sam se kao bivši džudista,sada se znojim na jedan drugi način.Uglavnom,držim se najveće svetinje koja čovjeku daje nadu u opstanak i čini ga zdravim.To je sport i samo sport.Zato izbjegavam zadimljene prostorije a od alkoholičara bježim kao od kuge.Svakome bi toplo preporučio(naravno u skladu sa vremenom i obavezama)bavljenje sportom.Trim staza ili trčanje u prirodi ili na stadionu,trbušnjaci,sklekovi,teretana,samo se treba znojiti.Čovjek se ponovo rodi.Ovaj predivan osjećaj imao sam hiljadu puta poslije istrčanih 50 ili 60 krugova na gradskom stadionu ili 20 i više kilometara.Posebno je bilo prelijepo kada sam istrčao 113 krugova ili 45.200 metara.Prije toga 112 i 101.Gospode,sve loše iz čovjeka ode.Vjerujte mi dame i gospodo,ovo Vam piše čovjek koji se uvjerio u veličinu sportskog života.Bolje se razmišlja,i što je najvažnije,zdravlja Vam ne fali. Da ste mi živi i zdravi,probajte,nećete se pokajati!
Preporuke:
0
0
20 petak, 12 novembar 2010 01:05
slepi putnik
@ Zika
izgleda da ce zakonodavci imati pune ruke posla sudeci da ima jos mnogo onih po vasem spisku koji zaudaraju te ih dosledno treba ukinuti, kako se krenulo mozda cete imati srece da zivite u svetu u kome vam niko nece smetati , ja bih se licno plasila da dozivim takva vremena, a vama srecno
Preporuke:
0
0
21 petak, 12 novembar 2010 02:25
Zika
@slepi putnik

Ovi ostali koji smrde na alkohol, beli luk, znoj i slicno su neprijatni ali nisu opasni, i od njih se covek moze zastititi tako sto ce se udaljiti pola metra. Dakle nema potrebe za intervencijom vlasti (mada bih ocekivao od svakog pristojnog poslodavca da posalje kuci radnika koji se nije istusirao i oprao zube). Pusaci, sa druge strane, jesu opasni po zdravlje drugih, i za razliku od smrada belog luka, pusacki dim se prilicno daleko prostire i ima katastrofalne efekte na kvalitet vazduha u zatvorenom prostoru.

Dakle, nikakva policijska drzava nije potrebna, dovoljno je da se zabrani samo ono sto je em stetno em neprijatno.
Preporuke:
0
0
22 petak, 12 novembar 2010 06:57
dragoslav pavkov
To neopipljivo, taj užitak koji je beskoristan, taj luksuz da se radi nešto od čega nema vajde ima i jedan neodoljivi ukus slobode. Slobode beskorisnog a prijatnog.


Mada će mi neki zameriti,pisaću o onome koga najbolje poznajem-o sebi.
Propušio sam sa 14 godina u sedmom;Nisam imao neku želju za udisanjem dima "filter57",ali paklica tih cigara je bila ulaznica u društvo dečaka koji su u školi važili za "face" i devojčica koje su se oko njih okupljale.Doduše,bilo je tu i onih koji nisu pušili,ali u to vreme nisam baš shvatao šta će oni tu među nama nadimljenim frajerima i ribama;mnogo godina kasnije setio sam se da su to bili odlični đaci,deca uglednih roditelja,kao i to da svi mi,kakvi smo da smo,volimo da budemo u društvu pametnijih od sebe.(Valjda sam i sam zbog toga još uvek ovde)
Navike koje sam tada stekao nastavio sam da upražnjavam sledećih 20 godina;da prekinem sa pušenjem,prvi put sam osetio potrebu kada sam podneo zahtev za prekomandu u padobransku jedinicu,a nisam uspeo da naduvam spirometar na lekarskom pregledu onoliko koliko je trebalo...Nije trebao lekar da mi kaže da je to posledica pušenja,i sam sam bio svestan da dišem "na škrge".
Prestao sam da pušim,i to je trajalo od VMC-a do kantine u kasarni-cela dva i po sata.Tada sam primetio da mi je cigareta neophodna otprilike kao što je roniocu potrebna boca za kiseonik.
Sledećih godina,iz raznih razloga pokušavao sam da ostavim duvan-bezuspešno.Uvek je bio neki razlog da nastavim;na primer drugovi pušači.Kako čuju da sam prestao pušiti,svi se zaleću sa otvorenim kutijama pljuge,hoće oči da mi isteraju nudeći me uz komentare da se ne foliram,svejedno ću ponovo propušiti...Znaju iz ličnog iskustva.
Počinju ratovi '90-tih...
Prve godine rata vojska je delila cigarete iz ratnih rezervi koje nismo hteli da gledamo...OOUR-i su se takmičili ko će više duvana poslati vojsci na frontu...A onda je došla '92,Jezda i Dafina,inflacija i sankcije,onda sam prešao na rezani duvan i "rizlu"...Nastavak sledi
Preporuke:
0
0
23 petak, 12 novembar 2010 07:22
dragoslav pavkov,nastavak
Imao sam borca koji je bio "snalažljiv" skoro kao ovi današnji kontraverzni biznismeni;u zamenu za slobodan dan preko svojih "veza" nama dvojici je nabavio vreću duvana u listu...Nema brige,njegov deda zna postupak ako se duvan pripremi i izreže,ima da bude pa ako ne baš "Marlboro",ali tu negde...
Da ne gušim,naše sledovanje duvana za zimu '92-'93-ću rafinirali su tako da je poprimilo miris zapaljenih usranih gaća i pokvarenog kupusa. Pušili smo i taj smrad,jer do boljeg nismo mogli doći-osim da se uključimo u neku "kombinaciju" što za mene nije bila opcija,ali o tome ne bih ovom prilikom.Nije tema.
Konačno,došla je '95-ta godina. U komandi gde sam radio davao sam dužnost pomoćnika operativnog dežurnog;to ide ovako: U 7,30 preuzima se dužnost.Do kraja radnog vremena dežurni radi svoj posao,a kada komandant i ostali odu kući,nastavlja da dežura do pola osam sledećeg dana. Pomoćnik (podoficir) celo vreme mora da bude tu,jer "šefovi" nemaju naviku da ažuriraju TKT dokumenta,da se javljaju na telefone (osim ako baš njih traže),konačno radi se o višim oficirima koji valjda imaju i pravo da svoj posao prebace na mlađe.Dežurni,obično major-potpukovnik bi trebao da dežura do ponoći a pomoćnik od ponoći...To nikad ne ide tako,jer šef uvek mora nekud da skoči,ili ima posla u svojoj kancelariji (spavanje na poljskom krevetu),pa pomoćnik dežura i kad mu "nije vreme"...A od ponoći preuzima "svoju smenu"...
Sve u svemu,posle dežurstva nastavio sam da radim svoj posao do kraja radnog vremena,i taman kad sam pozvao vozača da me odbaci kući-zazvoni mi telefon,drug iz Knina dolazi u pratnji neke cisterne,pa da se vidimo,ako nije problem... Naravno da nije,ukratko-s njim sam ostao do ponoći. Ujutro kad sam se probudio,na nahtkasni su me čekale kafa i dve cigarete koje su mi ostale od sinoć. Pušeći u krevetu,shvatio sam da sam za proteklih 38 sati nespavanja spalio 78 komada "drine" ćilimare...
Preporuke:
0
0
24 petak, 12 novembar 2010 07:47
dragoslav pavkov,nastavak
Popivši kafu odoh da se brijem i spremam za posao;cigareta na rubu lavaboa prilikom brijanja se podrazumeva.. Kao i jutarnji kašalj,"otčepljivanje dizni". U jednom trenutku,toliko sam se zakašljao da sam imao utisak da mi se nešto odvalilo od pluća i da mi sad stoji u grlu,da ne može ni napred ni nazad...Gušenje je potrajalo par sekundi,i danas se sećam svog lika iz ogledala,iskolačenih očiju i panike zbog iznenadnog gubitka dovoda vazduha.
Kada sam iskašljao to što nisam smeo da pogledam,razjareno sam zgrabio upaljenu cigaretu sa ivice lavaboa,zgužvao je u šaci i bacio u VC šolju...

To je bilo pre petnaest godina,od tada nisam zapalio,ali sam tri godine sanjao cigarete,različitih marki,veličina i arome... Iz nekog razloga san je počinjao sa "filter sedam in pedeset"...

Zašto sam se ovako raspisao: Volim Anine tekstove. Ali u ovome nešto fali... Slažem se sa njenim mišljenjem iz citata sa početka teksta,ali da bi doživljaj bio kompletan,bilo bi lepo da se osvrnula na neke činjenice,na primer:
-Pušenje je navika koje se teško odreći.Za mnoge preteško,čak i kad im je život u opasnosti;
-Pušiti se počinje kad smo mladi,kad nam "svako odijelo dobro stoji",kad nije problem novac za užinu potrošiti na pljuge;
-A kad dobiješ porodicu,decu,vidiš da za cigare moraš imati,dok ćeš se za drugo "snaći"
-Uhvatiš samog sebe u razmišljanju: Bože,kakav sam ja to čovek kada je moja potreba da spaljujem novac (a pušenje to jeste)važnija od potrebe da ženi kupim cveće ili platim frizuru,ili da detetu kupim majicu (ali baš onu koju ono hoće,a ne neku od koje će mi ostati dovoljno za cigarete)?
-Da su nalazeći lažna opravdanja ("kad pušim nisam nervozan...") pušači zapravo robovi loše navike koji to ostaju iako bi u jednom trenutku prekinuli - ali ne mogu...
-Da onda,pošto već ne mogu da ostave duvan,postaju zagovornici pušenja kao da je to nešto korisno-a nije.

Moje mišljenje je da svako ima pravo da u SEBE unosi šta god hoće,jer to je njegova lična stvar i pravo da suvereno raspolaže svojim telom.
Preporuke:
0
0
25 petak, 12 novembar 2010 08:01
dragoslav pavkov,nastavak
Samo svojim.
Isto tako,sasvim je u redu izbegavati društvo pušača ako nam njihova navika smeta. U čemu je problem ženi koja vam se dopada reći: Znaš,jako mi se sviđaš,ali brate smrdiš na duvan...
Ne može i jare i pare,a onaj ko je u dilemi - ipak će sam morati da odluči šta mu važnije:Osećaji prema nekom ili averzija prema smradu duvana. Život je takav,neprekidno se suočavamo sa potrebom da se opredeljujemo...
Ali,pušači imaju svoja prava koja su ovim zakonom ugrožena... Zatvaranja pušača u geta se ne razlikuje od nacističkog zatvaranja Jevreja na slična i različita mesta. I oni su "ibermenšima" zagađivali "lebensmitel".Kafana bez dima? Pa imam (jeftinijeg) pića i kod kuće,šta ću u kafani bez dima?
Smrad duvanskog dima? Iskreno,meni duvanski dim miriše,pod uslovom da neko drugi puši... Ali mi dizel smrdi.Zbog čega ne zabranimo autobuse? Uvredljiv je pokušaj da nam se indukuje informacija kako pušači više zagađuju vazduh nego vozila GSP...
Zbog čega se autori zakona,ako su već toliko ekološki osvešćeni na posao ne voze biciklima kao njihove holandske ili švedske kolege?
To bih voleo da vidim:Nada Kolundžija i Zoran Ostojić na štangli voze Gordanu Čomić i Nenada Čanka... Pa nek sutra riknem,od dima ili srčke,svejedno...
Preporuke:
0
0
26 petak, 12 novembar 2010 08:21
veliki blek
hm. Sad ispade da su pusaci neki jeretici, pobunjenici. Samo za cije dobro , ne znam.Toliko ima stvari protiv kojih bi se trebalo buniti a oni nasli da puse.Meni to onda vise lici na nemoc.Ne mogu nista da promenim pa ajd da pusim u inat svima. Ljudi, tolike godine kampanje, toliko apela da ne pusite u zatvorenim prostorijama a vi prstom niste mrdnuli .Toliko o vasoj toleranciji i ljubavi prema bliznjem.Ja jednostavno volim cist vazduh, koliko toliko.I imam pravo na cist vazduh. I necu da 8 sati provedem na poslu udisuci smrad.
Preporuke:
0
0
27 petak, 12 novembar 2010 10:02
@@
Uz opasku da je tekst izuzetan , mogu samo da primetim da je Radoš Bajić čudo , izvali vanvremensku krilaticu .
Preporuke:
0
0
28 petak, 12 novembar 2010 10:25
Beli Orao
Koristim priliku da se izvinim mom komšiji Vasi i mom paši Tiboru. Oni stvarno uživaju u duvanu.
Preporuke:
0
0
29 petak, 12 novembar 2010 10:35
Svetlana
Izbjeglica sam iz Hrvatske i neke 90 i 91 godine pohadjala sam srednju skolu.Tad je izasao novi suvenir konzerva na kojoj je pisalo CIST HRVATSKI ZRAK.Ta konzerva je isla od ucenika do ucenika na casu.Tacno se vidjelo ko je ko.Nije bilo rijeci ko pusi a ko ne nego ko je koje nacionalnosti.Bojim se da i sad sa ovim zakonom isto fasisticke ideje prolaze.Da smrde pusaci al smrdi i svinja jer ispusta djubrivo,smrdi i krava kad se muze i to udje u kosu uvuce se ispod koze i nema svjetskog parfema koji to moze neutralisati.A tek sto vonja kiseli kupus!I znate sta upravo sam zapalila i dim ide po cijeloj mojoj kuci al bolje i to nego kad se mucim da upalim pec da se zimi ugrijem pa se ne vidim od dima a ugalj mokar ili sama zemlja pa taj dim nadje svaku pukotinu da izadje.Onda uvece legnem pa mislim valjda je sve izgorilo da se ne podavimo u toku noci. E to gospodo smrdi.To je cini mi se ona fasisticka ideologija zbog koje su nevine zene i mala djeca po logorima stradavali a koje se ocigledno jos nismo oslobodili.Da u pravu ste moje razmisljanje je stvarno samo da smo zivi i zdravi (psihicki) pa nek i smrdimo.
Preporuke:
0
0
30 petak, 12 novembar 2010 11:22
Teofilo Stivenson
Nepusac sam. O ovome je davno, pisao pok. Bogdan Tirnanic ('Da li sam ugasio cigaretu pre nego sto sam se ukrcao na trajekt? O tome ce me obavestiti Omer Karabeg.'). Naravno da je u pitanju sudar izmedju stetnosti pasivnog pusenja i elementarnih prava pusaca da uzivaju ne ometajuci druge. U Srbiji sve, medjutim, dobija ostar politicki podtekst. Zvuci apsurdno, ali i treba.

Uzgred, Crkvu ce nam podeliti, za dan-dva. Unistiti. Mozda je vaznije od dimnih zavesa rezima.
Preporuke:
0
0
31 petak, 12 novembar 2010 11:22
brm
@ana radmilović

moj komentar uopšte nije bio upućen lično tebi već današnjim Srbima generalno - narodu koji trpi državu u kojoj ništa živo nije regulisano ali su zato čipovani svi kerovi.. . finese oko pušenja će biti tema tek kad se pobune što nemaju leba da jedu i što im deca piju otrovna mleka i što ih svakog meseca pljačkaju haračima na račun infostana i za struju i telefone razne I NiKO NIŠTA a ovamo su svi protiv režima i ne daju Kos0vo ..ali skaču ko opareni na prava pušača i gej paradu...
ta logika - da se kuća pravi od odžaka - meni nikako nije jasna..
inače principijelno ti si sve u pravu
al što se tiče "prakse" - žika je u pravu
Preporuke:
0
0
32 petak, 12 novembar 2010 11:26
brm
prevrat mogu da naprave samo slobodni građani - a pušači su - ovisnici (ono dijametralno suprotno do slobodnih)...
ko puši onako kako je bela Hamvaši opisao?
polako i s uživanjem u svakom dimu i mirisu pravog duvama?
(o)vi ovisnici rade sve suprotno
Preporuke:
0
0
33 petak, 12 novembar 2010 13:31
Simić Manojlo
Ja sam pušač već 50 godina, a potpuno se slažem sa
Zakonom o zabrani pušenja.Ne može moja sloboda da
pušim kad ja hoću i gdje god ja hoću (a ustvari je
to naša balkanska bahatost, prekomotno i neuviđavno
ponašanje), biti važnija od slobode nepušača kojemu
duvanski dim jednostavno smeta. I ako je u prostoriji 5 pušača i 1 nepušač, on je u pravu ako
zahtijeva da izađu napolje kad puše.
Kad se samo sjetim, novorođenče u sobi u kojoj
društvo proslavlja njegovo rođenje, i svi puše .
Ovaj Zakon je odličan. Potreban je samo period
prilagođavanja. Bio sam svjedok kad policajac piše
visoku novčanu kaznu, zato što pušač nije bio na
propisanoj udaljenosti od vrata i prozora (15 fita,
oko 4,5 m.) zgrade.
Neko je poredio ovaj Zakon sa Gej Paradom. To je
potpuno neumjesno, jer je Gej Parada nametana
politikantskim terorom Vlasti i bliskih joj organizacija.
Nešto se u meni bunilo, kada je na "zapadu" donesen
taj Zakon. Bilo bi nekako nelogično, vještački i
usiljeno. Sada, iako žena insistira da pušim u kući
(kud ćeš napolje na ovu zimu),svaki put izađem pred
kuću i ispušim cigaretu. Nekada sam pušio po 3o
cigareta dnevno, a sada pušim 7-8. I svaka mi slađa
od onih svih 30. Najzad i u Srbiji 1 pametan Zakon.
Preporuke:
0
0
34 petak, 12 novembar 2010 13:45
Odbrana i poslednji dani
Bivši sam sportaš i notorni nepušač, ali nisam antipušač. Podržavam otpor pušača protiv totalitarizma i totalitarne svesti. Ko iza ovih zakona ne vidi dresiranje podanika od strane gospodara, ne vidi ništa. U to spadaju i one kacige i palenje automobilskih svetala po danu kao i druge besmislene "uredbe". Krastavci dužine 12cm nisu besmisleni,jer štite tržište EU od uljeza, npr. , našeg krastavca. Svo to prosipanje paragrafa po našim jadnim glavama ima za cilj da se zna ko je gazda. Moj otac puši već, nećete verovati, preko šezdeset godina(počeo u 2.sv.ratu sa 13),ali ga volim više nego celu Evropsku Uniju. Upozorenje pušačima na paklicama o štetnosti pušenja nije štampano zbog brige za pušače, nego zbog američkih kompanija koje se bave proizvodnjom cigareta da bi se zaštitile od brojnih tužbi pojedinaca koji ih optužuju zato što su oboleli od raka. Ovakav i slični humanizmi (humanitarna intervencija)modernoga društva najobičnija su ujdurma.
Preporuke:
0
0
35 petak, 12 novembar 2010 13:51
Vladimir NS
I ja sam dugogodišljnji pušač. Neću niti jednom nepušaču da sporim argumente da im duvanski dim smeta. Nekako ću se već izboriti sa novonastalim stanjem. Ali voleo bih da se aktuelna vlast bar deseti deo potrudila oko sprečavanja trgovine narkoticima u Srbiji. Znate li da teški narkotici nikada nisu bili jeftiniji a broj zavisnika veći sa tendencijom rasta. Znate li da je prosečna najniža granica prvog uzimanja teških narkotika u Srbiji 15 godina. To znači da kada vam dete krene u srednju školu ili gimnaziju postaje novi potencijalni konzument. Sramota je što policija (i država) koja ZNA ko prodaje i gde prodaje nema nameru da sprovode akciju i kampanju ni približno kao što to sada radi sa konzumentima cigareta. U većini slučajeva strada "sitna boranija" pa i oni prolaze nekažnjeno.
Da dodam još nešto.
Mislim da je i kazneni sistem nepravedan. Kako država na primer može da kazni mog poslodavca ako sam ja pušio na nedozvoljenom mestu i to bez njegovog saznanja i bez mogućnosti da to on spreči. Po meni je to jednako sledećem (karikiram): ja sa suprugom odem kod komšije na kafu. Komšija pristavi vodu i skokne dole do marketa jer mu je ponestalo šećera, taman dok voda ne uvri vratiće se. U međuvremenu ja se posvađam sa ženom i u afektu opalim joj šamar. Ona pozove policiju koja dođe i uhapsi me zbog nasilničkog ponašanja u porodici. Mene izvedu pred sud i budem kažnjen za nasilničko ponašanje u porodici, ali i moj komšija dobije rešenje da plati milion dinara jer se događaj desio kod njega u stanu. A, da ne zaboravim, komšija je imao zalepljene nalepnice na svim vratima i zidovimas svog stana kako je propisala država: "Zabranjeno je nasilje u porodici!" Eto koliko logike ima kaznena politika novog Zakona o zabrani pušenja na...
Preporuke:
0
0
36 petak, 12 novembar 2010 14:43
slepi putnik
@brm
ovde se pustaju jako opasne teze i u tome je problem sa ovim zakonom,vidim da ni vama nisu strane, a iscitavam ih u ideji da pusaci nisu u stanju da budu slobodni ljudi te da prema tome nisu u stanju nista da stvore niti da doprinesu . Kada se tako postave stvari onda ova tema nije samo periferna i nevazna nego postaje obrazac za dalje delovanje u pravcu trazenja novih neprijatelja na putu u srecnu buducnost
Preporuke:
0
0
37 petak, 12 novembar 2010 14:44
brm
@Zika
@slepi putnik
Berluskoni je pokušao da zabrani beli luk.... pa su ga slobodarski Italijani ispljuvali..
Preporuke:
0
0
38 petak, 12 novembar 2010 15:00
brm
Vladimir NS

slažem se, pogotovo za droge
ali taj princip koji si opisao (sa komšijom i poslodavcem) odavno funkcioniše na našu štetu u mnogo bitnijim oblatsima od pušenja, pa niko ništa
npr. koliko vas je proglašeno krivim za neprilagođenu vožnju...
ja sam imao saobraćajku iza Nove Varoši - naišao sam brzinm od 40 na sat - jer se ne može brže posle lakat krivine, na deo puta na kom je prosuto ulje i naleteo na kamion..za vreme uviđaja su ljudi,p pešaci padali koliko je bilo klizavo, jasno je da nisam mogao ništa..da bude smešnije prišao mi je tip koji ima šlep službu - meštani su mi rekli da on posipa ulje i pokazali novinski izveštaj o njemu...policajci znali za njega..al u izveštaju nisu napisali da je ulje bilo na putu i nisu nacrtali tragove kočenja..sudiji sam dao ime, broj telefona tog tipa i članak iz novina...i osuđen sam...jer kod nas ne postoji "faktor put" - a u Nemačkoj je kriv za 25% nesreća i vozači dobijaju odštetu..DOBRO NAŠI PUTEVI SU PUNO BOLjI OD NEMAČKIH ALI IPAK... naš zakon štiti preduzeća za puteve..
hoću da kažem toliko bitnijih problema imamo svakodnevno, al ste se jedino okupili oko ove gluposzti..
Preporuke:
0
0
39 petak, 12 novembar 2010 15:12
JM
Zašto su cigarete odabrane kao neprijatelj broj jedan savremenog zapadnog sveta i civilizacije? Zašto to nisu uradile ranije civilizacije, ili neke druge sada? Cigarete jesu štetne ali niko njihovu štetnost nije uporedio sa lekovima, savremenim načinom proizvedenom hranom, kućnim hemikalijama, vazduhom u gradovima itd. Garantujem da bi rezultati bili šokantni za javnost. Hajde da vidimo koje su sve štetne materije u jednoj tableti recimo bromazepana i koje su to koncentracije i to da uporedimo sa 1 paklom cigareta. To je prava briga za zdravlje nacije. Javnost treba da zna sve , a ne samo ono što nekome odgovara da zna.
Ja sam pušač i prestaću da pušim , i to ne zbog ovog lobističkog zakona. MORAM da budem u savršenoj formi kako bi se uspešno odbranio od ove degenerisane proevropske državne politike. MORAM staviti sav svoj intelektualni i radni potencijal u funkciju postizanja što veće lične nezavisnosti od idiotske državne proevropske politike. I MORAM edukovati i odgajati decu , odnosno preneti im sopstvena znanja u prirodnim naukama i naučiti ih da razmišljaju svojom glavom. Ne smem dozvoliti da sistem od njih napravi idiote kao što je to već urađeno sa većinom stanovnika Srbije. ETO ZATO ĆU PRESTATI DA PUŠIM.
Preporuke:
0
0
40 petak, 12 novembar 2010 16:50
Sima
Ne znam sto hvalite Grke pa legli su na rudu jesu zestoko protestovali rezultat nula.
Preporuke:
0
0
41 petak, 12 novembar 2010 21:41
kaktus
Pusace svi treba da postuju i respektuju a najvise nepusaci.Pa jeste li svesni koliko bi vam narasle sve moguce Dazbine da niko nece da vise pusi.Pa Akcize su zacrtane kao sigurn priliv u Budjet i da to stane, eto vam ne svetske nego kosmicke krize.Slazem se da treba imati malo obzira ali zabranjivati, daj nemoj da se zezamo.
Preporuke:
0
0
42 subota, 13 novembar 2010 01:02
trk
Ovo je još jedan u nizu nepotrebnih i licemjernih zakona.
Reći će da žele nekoga da zaštite njime. Da sačuvaju nepušače od pušača, a nadaju se da će pronaći još jedan izvor prihoda kojim će zakrpiti makar jednu rupu u izbušenom budžetu.

Da zaista žele da zaštite nekog od štetnih posledica donijeli bi zakon kojim bi svaka kutija cigareta morala da izgleda identično, bez oznake proizvođača ili porijekla, pa onda ne bi bilo onih panela napravljenih od kutija cigareta koji su šareni i upadaju u oči na svakoj trafici, prodavnici i privlače, naročito djecu da ispitaju šta je to. Ovako bi smanjili broj pušača efikasnije nego bilo kojom glupom i skupom kampanjom ili nebuloznim zakonom, ali treba se suprostaviti Filipu Morisu, BAT-u i dr. kompanijama koje proizvode cigarete.

Zaštita od pasivnog pušenja je obična glupost, po toj logici mogli bi da zabrane i vožnju automobila jer ispuštaju gasove koji su štetni, a prolaznici ih udišu, mogli bi i fabrike da pozatvaraju (na tome rade, sve uspješnije) jer i one ispuštaju štetne gasove.
Preporuke:
0
0
43 subota, 13 novembar 2010 02:53
Simić Manojlo
Koja to beše serija koju sam slučajno "zakačio"
na RTS 1 ?
Dvije službenice rade u kancelariji.
Jedna neprestano puši, a druga neprestano kašlje.
Ova što puši, kaže onoj što kašlje: "Izađi bre
napolje, pa tamo kašlji. Ometaš me, ovde se radi!"
Preporuke:
0
0
44 subota, 13 novembar 2010 10:32
void
@zika
Smrad je prirodno stanje ljudske aromaticnosti.
Preporuke:
0
0
45 subota, 13 novembar 2010 12:26
vlks
Ljudi se ponašaju kako vlast očekuje i raspravljaju o cigaretama. Intencija vlasti sa ovim zakonom je da zaradi pare i popuni budžet, a ne čovekoljublje i zabrinutost za zdravlje stanovništva.
U mom gradu se do pre 3-4 godine moglo bez ikakvih nameta parkirati u većini ulica, moglo se švercovati autobusom, mogla se baciti žvaka na ulici. Neke od tih pojava nisu bile dobre. Rešenje koje je izabrano da se takve navike otklone su uvođenje drakonskih kazni. Kako to da su se baš ove godine setili da zavedu red? Odgovor je jednostavan. Prazni su budžeti političara. Po rečima moga oca Milošević je za njih bio mala maca. To su reči čoveka kojeg je saobraćajna policija kaznila sa 5.000, a nakon toga Parking servis sa 11.000. Sreća njegova pa ne puši. Ja kao student moram da pešačim 4 km od fakulteta do svoje zgrade, jer nemam para za autobus budući da sam poslednje pare dao na školovanje. Platio sam svoje školovanje iako sam za dve godine studija dao 15 od 16 ispita. Sad kad se napijem od muke ima da me vija komunalna policija. To je danas sistem u kome živimo. Nepravda i drakonske kazne na sve strane. U takav sistem se savršeno uklapaju i kazne iz ovog zakona.
Preporuke:
0
0
46 nedelja, 14 novembar 2010 08:38
Jasna Simonović
Dobra tema, ali...SFRJ je ekonomski mnogo propala zbog pušenja, učinak je vredan naučnog istraživanja...Koliki je u Grčkoj verovatno će izračunati Angela Merkel...
Vino i cigarete se ne mogu porediti, alkohol i cigarete mogu...odneli su mnogo života, a mnogi su ostali uskraćeni njima najdražim lepotama života
Verujem da bi i“Filozofija cigarete” pod “smrtnim” pritiskom bila korisno štivo u slavu cigarete...ne znam da li bi uvaženi Hamvaš, ali mi danas znamo da ono što se ne vidi ne znači da ne postoji, a ponekad postane i vidljivo, naročito na rentgen aparatu. I sami ste ukazali na sličnost ekstremnih kategorija u statusu “prejadnih”...Odatle se teško stiže nazad do “niko i ništa”, koji nije za potcenjivanje...
Mislim da se često brka potkazivanje i odgovornost...Mnoga zlodela ne bi desila da je neko “potkazao” neka obična ružna dela...
Ne bih rekla da je danas onaj ko puši siromašan, naprotiv, to “zadovoljstvo” košta. Kamo sreće da je što veći “veliki prosek”, da svako ima za konfekcijsku garderobu, itd..
Meni je žao zbog vaše prenagle odluke da nećete da prestanete da pušite...Pošto sve cigarete ne mogu da se uklone da biste vi (i mnogi drugi meni dragi ljudi) prestali da pušite, a država, koliko znam, zarađuje na svakoj paklici (“moja” NVO je pisala prigovor, ali džabe), a pošto dosadašnji načini borbe (ukazivanje na primitivnost, štetnost, suptitucione metode) kod “rezistentnih” mnogo ne pomažu, ne mogu baš ništa drugo do da vam od srca preporučim: SLOBODU!
Kao osoba koja je bila relativno mali i ne tako dug pušač, iz solidarnosti prema tadašnjoj većinskoj pušačkoj sredini, ne mogu vam opisati slobodu spoznaje da mi poštapalica za sve ostale slobode nije potrebna...kao kad se oslobodite štaka, pa prohodate, ako smem da poredim...
Kao majka, uzeću slobodu da vam kažem da mnogi momci ne prilaze devojkama koje puše...Ne zbog vazduha, već zbog poljupca!
ps Mi smo geografski Evropa, ali nismo u političko-državnom savezu - EU..Ne treba brkati...
Preporuke:
0
0
47 nedelja, 14 novembar 2010 10:13
Živorad
Pročitao sam tekst. Odmah da kažem.
Ne slažem se!!!

Danas je pušenje primitivno i deplasirano.
Zašto danas? Pa zato, zbog naučnih saznanja koja su nam bila nedostupna u vreme Hemfrija Bogarta.

A tada je i Čerčil pušio. No, setite se kakvu je strašnu starost doživeo. Baš zahvaljujući svom načinu života.

I ovde se ne radi samo o pravima pušača već i o pravima onih koji to nisu. Kakva su to "moja" prava kojima se ograničavaju prava drugih ljudi?
Pravo diktatora na diktaturu! Pravo Sultana na Harem.

I da se vratimo opet pušenju,i pravo još nerođenih i onih najmlađih da apriori ne budu predodređeni da postanu zavisnici.
Preporuke:
0
0
48 nedelja, 14 novembar 2010 17:32
Simić Manojlo
za vlks ;

To je danas sistem u kome živimo. Nepravda i drakonske kazne na sve strane. U takav sistem se savršeno uklapaju i kazne iz ovog zakona.
___________________________________________________

A kako Vi gospodine mislite da su " zapadnjaci "
postali tako " fini " i " kulturni "?
Samo i jedino zbog drakonskih kazni po džepu, našta
su oni najviše osjetljivi.
Oni od nas nisu različiti, nisu ni bolji ni gori, ni
u jednom segmentu .Ako je poštivanje Zakona mjera
civilizovanosti jednog Društva, onda su oni postali
skloni " redu " samo zbog brutalnog kažnjavanja za
neposluh. Pa to je Društvo kojemu mi težimo, zar ne ? Slobode, o kojima mi imamo potpuno pogrešnu
predstavu, samo su u procesu demokratskog donošenja
odluka u Skupštini, gdje se svako bori na sve moguće načine, da njegov prijedlog dobije većinu.
Nažalost, ova očigledna Diktatura u Srbiji, ne
dozvoljava ni u Skupštini nikakvu različitost .
Pod firmom " pristojnosti "( a gde im je ta
pristojnost u Britanskom ili Francuskom Parlamentu
gde samo za guše što se ne hvataju ?), dokinuto
je pravo na različito mišljenje, pa smo dobili,pravu
jednoumnu totalitarnu Skupštinu.
Preporuke:
0
0
49 nedelja, 14 novembar 2010 21:14
vlks
@Simić Manojlo
Šta ćemo ako su zakoni očigledno nepravedni? Šta ćemo ako su kazne u visini polovine prosečne plate? Šta ćemo sa činjenicom da na Zapadu gde svako poštuje zakon ljudi imaju 5-6 puta veća primanja i skoro pa punu zaposlenost? Ne možete od Zapada preuzeti SAMO kazne, i očekivati aplauz od naroda. Dobićete šamar na izborima. Inače, po pitanju uređenja društva Zapad nije moj ideal. On je ideal ljudima koji predstavu o njemu imaju sa televizijskog ekrana.
Preporuke:
0
0
50 ponedeljak, 15 novembar 2010 08:06
S.Ristic
Uredjeno i organizovano drustvo je uspesnije u pogledu blagostanja svog zivota. Da bi bilo uredjeno i organizovano ono postuje zakone. Anarhije ne daju rezultate vec siromastvo i bezakonje. Pusacki bint je izraz neprihvatanja icega sto coveku ne odgovara. To ne moze. Pusacima niko ne brani da puse ali ne kao im se cefne a i da druge deranziraju i eventualno ostavljaju neke posledice na druge. Za njih same nikog nije briga. Tamo gde su zakon uveli i primenjuju nikome ni na kraj pameti ne pada da ulazi u polemike nekog svoga mudrijaskog dokazivanja. jednostavno pusi kako je regulisano zakonom za njegovo dobro i dobro drugih. Reakcije su velikim delom izraz slabe svesti i veceg primitivizma. Ja sam bio pusac preko 25 godina. Nocu sam se dizao i isao od Vuka do Cvetka da u kafani kupim jednu cigretu. Pusio sam preko 20 dnevno. Onda sam jednog dena odlucio da ne pusim, glavobolje, slajm, smrad, kvarni zubi. Kazao sam sebi, 35 vise nisi mlad. nista se ne regenerise kao pre. To sto se sda zateklo jedino moze da se ocuva a ne popravi. Nije mi bilo potrebno nista drugo da prstanem osim odlucne volje. Bilo je par nedelja tesko. Zatim su prolazile prve godine kada sam pomisljao da cu eto mozda kad tad malo i propusiti i onda sam na kraju zakljucio da to vise nikada nece biti. Nema Hemfti Bogarta, nema Zan Pol Belmonda. Primitivni narodi puse jer ne razumeju sta rade. To im je magicno i misticno. Glupost. Cista pluca, cist vazduh i osecaj da svojom voljom upravljam ja, nema vece cene za mene. Nema glavobolja, nema zuto-braon ispljuvka koji smo zavali "pile". Bolje se osecam a i zube koliko toliko je ostalo mogu bolje da pazim. Nema problema. Kada hocete da popusite izadjite napolje i popusite. Ne navikavajte se da se opustate usvojoj lenjosti i lezernosti i onda da izmisljate kojekakve reomanticne razloge i diskutujete jeli stetno ili nije. Ljudi koji se opustju i uljuljkuju verovatno da ni posao zdrvo i trezveno ne umeju da obave, osim naravno umetnika. Ali nismo svi umetnici.
Preporuke:
0
0
51 ponedeljak, 15 novembar 2010 15:51
Simić Manojlo
za vlks;

Sviđaju mi se Vaši rezoni i borbenost.To što Vi
nemate ni za autobus da se sa fakulteta vratite
kući, isključiva je krivica ove Vlasti, koja nije
sposobna da zaposli ni regularne radnike, a kamoli
studente preko subote i nedelje, koji na "Zapadu"
u ta 2 dana naprave i po 40 sati rada, kako bi
mogli da plate svoje ogromne troškove.
Na konstataciju da su zakoni nepravedni, može i
drugačije da se gleda. Npr. šta je gore: nepravedni
Zakon, ili nepravedno bezakonje ? Ili: može li se,
i treba li prepustiti sudu nekog kabadahije, da on
odlučuje hoće li ili neće u autobus da uđe sa zapaljenom cigaretom ?
Vašom opaskom da " Zapad " nije Vaš ideal rešavanja
društvenih problema, otvarate jednu širu temu.
Mi smo se već uhvatili u kolo, a možda nije ni
pogrešno da se kaže, " nažalost ".
Prosto je nevjerovatan uticaj kulturnog imperijalizma (filmovi, rok muzika), čije smo
žrtve svi postali sredinom 20.vijeka.
Apsurdno zvuči, ali su Zemlje "zapadnih demokratija
danas postale stecišta regulisanih i legalizovanih
strahova, kontrola, naredbi i zabrana.
Prije 100 god.građanin Londona je u dodir sa
Vladinim službenicima dolazio samo kad vidi Bobija
sa šlemom kako prolazi kraj njegove kuće,i poštara
kad dođe do sandučeta. Danas, međutim, on mora
najmanje 10 puta godišnje( tako su izračunali ), da
stoji pred Vladinim šalterima kako bi dobio neki
papir, dozvolu i odobrenje.
Beskrajan je niz stvari koje na " Zapadu ",ne
možete nekažnjeno da radite. Npr.: ne smijete da
dva puta pogledate nekog izuzetno debelog čovjeka
( kod nas, ni oni najdeblji nisu ovako grozno debeli
jer će da pozove policiju i optuži vas da ga
maltretirate i ugrožavate njegova osnovna ljudska
prava da bude debeo. Ili: ne možete da objesite
svoj veš, na svoj balkon na sušenje. Zapravo možete,
ali je kazna (po podzakonskom aktu), veća nego što
košta veš.
Tako da je pojam " demokratije "postao veoma
rastegljiv, osim u tumačenju ove naše primitivne
Diktatorske Vlasti, koja stavri vi
Preporuke:
0
0
52 ponedeljak, 15 novembar 2010 15:59
Simić Manojlo
nastavak;
za vlks;
Dakle, samo ove naše primitivne Vlasti(VIS "Idoli")
gledaju na stvari u apsolutnim kategorijama .
I, polako ali sigurno, vode Srbiju u potpunu propast .To je jedini talenat koji imaju.
Preporuke:
0
0
53 utorak, 16 novembar 2010 17:53
vlks
@Simić Manojlo
Znam za te pojave u EU, pa sam baš iz tog razloga rekao da po pitanju uređenja države Zapad nije moj ideal. Problem je što mi sa Zapada uvozimo samo negativne stvari i pojave. Ako oni negde greše, ne moramo i mi da pravimo istu grešku.
Pričao bih i ja danas kao vi da već mesec dana u državi Srbiji ne doživljavam različite nepravde pod parolom da je to po zakonu. Kao student prava mogu vam reći da je svašta po zakonu. Mogu vam reći da su nam zakoni puni rupa i da ih pišu neznalice. Mogu vam reći da jedna norma može uvek da se tumači na minimum dva načina, i da ako neko hoće da vam uzme pare može da pribegne nekom svome tumačenju. Taj koji vam tumači i donosi zakon ima mesečna primanja preko 200.000 dinara, a od vas koji zarađujete deset puta manje uzima novac jer malo mu. Nema za novi auto, morate ga razumeti. Jadan čovek.
Problem je što pare koji se skupe primenom raznih propisa ne odlaze tamo gde treba, a to je u razvoj države! To je svima jasno, a o tome ćute samo oni koji imaju korist od vlasti.
Engleska je došla u stanje da propisuje i takve stvari. Da li građani smatraju da smo mi na niovu Engleske u bilo kojoj oblasti života?
Preporuke:
0
0
54 sreda, 17 novembar 2010 14:56
Darko Stanojević
Ništa se nije promenilo, moja omiljena kafana u kraju ima ćoše za pušače. Ako se desi da je tu puno, ima načina da se sedi i dalje, makar se jeo leba i srpska salata u drugom delu.

Toliko sebi mogu da priuštim, kao čovek koji je nakon SEDAM godina izričite pauze, ponovo propušio, i to "angro"! Ali, ja i moji razlozi ovde nisu tema.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner